CD Reviews - Talkin' About!

"Talkin' About!" album review by bluesmagazine.nl

Blues Magazine, October 31st 2012, Tom Moerenhout

Jump, Jive en Swing is wat de klok slaat op de nieuwe CD van The Electrophonics een Nederlandse band die inmiddels al weer 12 jaar bestaat.
De CD  “Feels Like A Million” kwam uit in 2006 en het live album “Catch That Swingtrain” uit 2007 werd opgenomen tijdens het grootste Bluesfestival in Nederland: Moulin Blues en hun derde album “Little A Lot” in juni 2009 werden zeer positief beoordeeld en bracht de band naar de grotere festivals, zoals het Belgium Rhythm & Blues Festival in Peer en North Sea Jazz in Rotterdam. Daarna werd het angstig stil in de gelederen waarin veel is gebeurd zo vertelde mij Ivo Sieben, de keyboardspeler van de band.

De bezetting van de band wijzigde; zanger Stephan Hermsen is gestopt met bluesharp en heeft zich op de gitaar gericht, de blazerssectie is gewijzigd en aangevuld met een Bariton sax, Ivo beschikt nu ook over een Hammond, de band heeft  meer dan 2 jaar lang in hun repetitieruimte gewerkt aan nieuwe nummers voor deze bezetting en het resultaat mag er zijn !

Elf nummers van eigen hand swingen de speakers uit, het is alsof je op een 50er jaren Party ( ja met een hoofdletter ) bent beland. Zonder in clichés te vervallen of grote voorbeelden te gaan imiteren voert zanger Hermsen met prettige stem de luisteraar mee door een wereld van goed gearrangeerde Swing, Jump en Rhythm & Blues songs ondersteund door een fijne band met vette blazers, knorrende contrabas, zo ook swingende drumbeats en heeft track nummer 8 de titel 13…. Deze plaat blijft voorlopig nog even in mijn speler zitten !

Luister zelf maar eens hoe het allemaal klinkt op: http://www.cdbaby.com/cd/theelectrophonics

See here for the original article.