CD Reviews - Little A Lot

Bobtje Blues

www.bobtjeblues.com, by Arie Elmo Rombout

Ik kan mij niet voorstellen dat er onder de trouwe fans van Bobtjes Blues nog mensen rondlopen die deze band nog nooit gezien hebben, laat staan dat ze geen cd van ze in de kast zou staan. “Stichting The Electrophonics” doet er alles aan om de naamsbekendheid te vergroten.

Optredens op alle prestigieuze festivals en nu weer met het uitbrengen van hun derde cd. :”Little A Lot”. Was de voorlaatste een live registratie van een optreden tijdens Moulin Blues, dit is weer eens een studio album, met dit verschil dat alle nummers nu van eigen makelij zijn. Chapeau daarvoor, want het klinkt allemaal weer zoals het moet klinken bij deze band, dampend en swingend. Stephan Hermsen heeft een geweldige stem voor dit repertoire en speelt bovendien meer dan verdienstelijk mondharmonica. Ronald Roodbol doet het op de verticale bas, Huub Goossen weet in ieder nummer de juiste snaar te raken, Peter Stienen is ritmisch bezig op zijn Ludwig drums en de mannen-blazers: Andre de Laat op tenor sax en Nick Caris op trombone geven de band de juiste swing. Want, zoals gezegd, swingen doet het. De live-optredens van de band zijn altijd een feest en enorm gewaardeerd door het publiek dat door de aanstekelijke muziek altijd binnen twee nummers aan het dansen is. Strak in het pak denderen de bandleden door hun repertoire, dat voornamelijk bestaat uit swing, jump, jive, rhytm, blues en ballads. Op deze cd staan dertien nummers, maar na nummer dertien (gewoon de cd door laten lopen) staat nog een fantastische blues van zo'n slordige zeven minuten. Voorwaar een mooie toegift van deze puike band. Mannen van The Elecrophonics: keep up the good work en blijf ons alsjeblieft keer op keer weer verrassen met dit soort pareltjes in bluesland.